Vergelijken

• Dieuwert-Jebbe

Hall Allen,

Ik ben opzoek naar een website waar ik alle zorgverzekeraars kan vergelijken voor de polis kosten van 2006.

Dit omdat ik gisteren van het Trias de prijzen heb gehad wat ik moet gaan betalen.

Ik ben hier een beetje van geschrokken. (ik niet alleen denk ik ;-) )

Dus ik ben vanzelf sprekent opzoek naar de goedkoopste zorgverzekeraar.

Wie heeft voor mij een link?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke Groet,

Dieuwert-Jebbe van Leest

• Eric

Via onderstaande link vindt u het meest complete overzicht van Nederland van de nieuwe ziektekostenverzekeringen en premies 2006 voor zover die door de verzekeraars bekend zijn gemaakt. Dit overzicht wordt regelmatig aangevuld.

www.zorgkiezer.nl/main.php?regio_id=-1&action=polis_overzicht

• Just

Trias is niet de duurste, maar er zal altijd wel weer een goedkopere te vinden zijn. Grappig trouwens dat je “vanzelfsprekend op zoek naar een ander” schrijft. Is de premie van de basisverzekering de enige factor, en dekking en premie van aanvullende pakketten en serviceniveau van een verzekeraar niet van belang?

Bij de genoemde link komen Friesland CZ en FBTO goedkoop uit de bus. Vermoedelijk zal OHRA (die de premies voor zover ik weet nog niet bekend heeft gemaakt) ook wel goedkoop zijn. Die kijken even wat de anderen doen, en gaan er dan een eurootje onder zitten.

Just

www.joho.nl

• Dieuwert-Jebbe

Het enigste wat ik er extra bij wil is een extra aanvulling voor tandheelkunde..

Nu zie ik dat het allemaal elkaar niet veel ontloopt. Dus ik blijf nu bij het trias.

Maar het ergste vind ik gewoon dat wanneer je bij het trias ben verzekers (of bij andere dat maakt denk ik niet zoveel uit) dat je nu 2005 een bedrag van rond de 50 euro moet betalen met extra tandheelkunde en dat ik volgend jaar rond de 120 euro per maand moet gaan betalen.

Dus dat is bijna een factor 3 meer. Voor een nieuwe verzekering waar ik het zelfde bij krijg. En kan kan me niet voorstellen dat de kosten in vergelijking van dit jaar naar volgend jaar 3x zo duur worden..

Maar oke. daar kunnen de zorgverzekeraars niks aan doen denk ik, maar eerder de overheid.

Grtn,

Dieuwert

• Just

tja, het wordt veel inkomens en gebruiks afhankelijker (wat op zich geeneens zo onlogisch is), wat voordelig kan zijn, en nadelig. In het meest extreme geval krijg je zelfs geld toe (netto op jaarbasis alles verrekend) als je niets claimt en hoog eigen risico hebt en als stel de maximale zorgtoeslag krijgt. Bij het andere uiterste ben je (meest uitgebreide pakket, kosten gemaakt, geen zorgtoeslag) kan je meer dan 250 euro/maand kwijt zijn.

Just

• Eric

Ohra zit er dus geen Eurootje onder

Zorgpremie OHRA 1073 euro

Gepubliceerd op woensdag 16 november 2005

DEN HAAG (ANP) - OHRA Zorgverzekering heeft zijn jaarpremie voor de basisverzekering voor volgend jaar vastgesteld op 1073 euro. De zorgverzekeraar heeft dat woensdag bekend gemaakt. Als de verzekerden hun zorgpremie in één keer vooruitbetalen, komt die uit op 1041,81 euro.

OHRA volgt met zijn premie de trend bij de andere zorgverzekeraars. Die blijven onder het door minister Hoogervorst (Volksgezondheid) gehanteerde gemiddelde van 1106 euro voor de basisverzekering. Zo gaat Achmea een premie van 1056 euro hanteren.

• Eric

Dieuwert-Jebbe schreef:

>

> > Maar het ergste vind ik gewoon dat wanneer je bij het trias

> ben verzekers (of bij andere dat maakt denk ik niet zoveel

> uit) dat je nu 2005 een bedrag van rond de 50 euro moet

> betalen met extra tandheelkunde en dat ik volgend jaar rond

> de 120 euro per maand moet gaan betalen.

>

> Dus dat is bijna een factor 3 meer. Voor een nieuwe

> verzekering waar ik het zelfde bij krijg. En kan kan me niet

> voorstellen dat de kosten in vergelijking van dit jaar naar

> volgend jaar 3x zo duur worden..

>

> Maar oke. daar kunnen de zorgverzekeraars niks aan doen denk

> ik, maar eerder de overheid.

Dieuwert-Jebbe,

Dat is dus niet waar.

De premie die je rechtstreeks betaalt is fors meer, maar dit wordt gecompenseerd door afschaffing werknemersbijdrage ziekenfonds, verlaging AWBZ-premie, verhoging algemene heffingskorting, verlaging WW-premie en eventueel zorgtoeslag.

• Dieuwert-Jebbe

Hallo allen,

Ik heb hier een overzicht met de kosten wat het verschil is tussen wat we nu betalen en wat we moeten gaan betalen..

En naar mijn idee valt het dan nog wle mee zoals ze het hier aangeven.

http://www.denieuwezorgverzekering.nl/Zorgverzekering/situatie/IndicatieWizard.htm

Je moet wel even kijken welke optie van toepassing is..

Groetjes,

Dieuwert-Jebbe

• lukiam

Waar valt een WAO'er onder in dit overzicht???

• BG

TIP:

De goedkopste zorgverzekering van Nederland wordt de verzekering van AnderZorg.

Hun premie is nog niet bekendgemaakt maar het wordt de laagste premie van Nederland. Het is even nog een paar dagen wachten en jullie zullen zien een premie die veel lager is dan die van de andere verzekeraars.

( Anderzorg was ook de goedkopste ziekenfonds van Nederland- 19,95 per maand)