Einde dienstverband en overstappen op ISIS-verzekering

• willemijn

Wie kan mij adviseren over het volgende. Ik ben voornemens een reis te gaan maken. Deze reis gaat een week na beeindiging van mijn dienstverband van start.

De verzekering die ik tijdens deze reis heb (ISIS) geldt tevens als vervanging voor mijn ziektekostenverzekering in Nederland. Mijn ziekenfondsverzekering (Unive) eindigt dan per einde dienstverband.

Ik heb dus al met al een week waarin ik niet verzekerd ben. Bestaat er zoiets als een overgangtermijn in een situatie als hierboven geschetst?

Of moet ik persé particulier verzekerd worden gedurende deze week met alle bijkomende kosten van afsluiten?

Met vr. gr.

Willemijn

• Just

Vraag bij je huidige verzekeraar of je kan “verlengen” (overbrugging) met een week. Soms schijnt dat te kunnen (echter niet altijd), het is relatief duur maar als het om maar 1 week gaat kan het weer voordelig zijn. Isis heeft een optie om die periode voor vertrek te verzekeren, dat is echter een vast bedrag voor een periode van 1 maand (75 euro), wat voor 1 week natuurlijk best veel is. Anders is particulie rverzekeren mogelijk een optie, alhorewle veel gedoe voor 1 week en ik weet niet hoe een verzekeraar er mee omgaat als je slechts 1 week wilt verzekeren.

Als laatste, ik weet niet hoe je relatie met je werkgever is, kan je je contract misschien met 1 week verlengen? Al werk je maar 1 uur in een week (op basis van een vast contract), dan heb je al recht op ziekenfonds dacht ik. Het is een beetje krom, maar het zou veel moeite schelen, het is dan natuurlijk wel nodig dat je werkgever mee wil werken.

Just

www.joho.nl