beeindiging verzekering

• marco dee

Hallo,

Ik ben nu bijna 3 jaar partikulier, heb een zwaar financieel jaar gehad.Ik had een achterstand op mijn premie en nu heeft mijn verzekeraar mijn verzekering opgezegd. Ik zit nu met mijn handen in het haar .Wat moet ik doen?

Ik ben eindelijk uit mijn slechte financiele periode. Ik wil uiteraard wel weer een verzekering

• Simon Kabelfoon

Ga eerst met de verzekeraar “om de tafel” leg uit wat het probleem was en dat je dit (alsnog) graag wilt oplossen en uiteraard bij haar verzekerd wenst te blijven.

Lukt dat niet, dan wordt het een tikkie moeilijker.

In dat geval adviseer ik je met een tussenpersoon contact op te nemen, hem/haar te melden wat het probleem was, hoe de huidige situatie is (en dat de verzekeraar je dus niet terugwil). De tussenpersoon kan je dan wellicht alsnog aan een verzekering helpen bij een partij waar hij/zij goed en regelmatig zaken mee doet.

• Stan

Mijn ervaring is dat iedere andere verzekering je van harte verzekerd. Ik heb een soortgelijke dispuut met mijn oude verzekering gehad over een onbetaalde rekening. Uiteindelijk hebben zij de verzekering (na 6 maanden briefwisselen) eenzijdig opgezegd. (we praten over 80 euro!)

Ik heb me daarna bij een andere maatschappij aangemeld, diie mij direct in dekking nam.