Ja sorry, weer een vraag over particulier of ziekenfond. Maar iedere situatie is geloof ik weer anders.
Ik ben nu particulier met een hoog eigen risico en betaal een kleine 70 euro in de maand. Het afgelopen jaar zat ik onder de ziekenfondsgrens. Op dit moment zit ik in de WW maar ga volgende week werken met een contract van een maand. Het zou goed kunnen dat dit verlengd gaat worden. Het salaris komt ruim boven de ziekenfondsgrensn uit. Mijn werkgever raade mij aan om particulier te blijven en ik vind dit ook prima.
Volgens het UWV kan mijn WW uitkering nu (even) stopgezet worden. Dit betekent dat ik gewoon particulier kan blijven. Maar ik zou er ook voor kunnen kiezen om mijn verdiensten gedurende die maand bij het UWV op te geven en dan kan ik in het ziekenfonds komen denk ik. Ik moet nu i.v.m. de ziektekosten invullen wat ik op 2-1-2005 verdien. Maar dat weet ik nu niet.
Wat is nu wijsheid? Stel dat mijn contrakt niet verlengd kan worden? Ik wil dan niet het risico lopen dat ik straks particulier en ziekenfonds moet betalen. En dan maar weer zien wat je dan terug kan krijgen.