ben ik ziekenfonds of particulier verzekerd?

• montse

Hoi allemaal, ik ben net 2 weken geleden weg bij mijn vriend met mijn 3 kids. Wij waren allemaal ziekenfonds verzekerd. Hij heeft de polis gesplits: Hij zelf en apart ik en mijn kids. Ik maak me zorgen want ik heb geen baan, wel op 17 sept een aanvraang ingedien bij de CWI voor werk en inkomen, maar de intake gesprek is pas op 5 okt. Dus er is niemand die nu ziekenfonds premie voor mij afdraag. Hoe zit dit? ben ik toch met terugwerkende kracht straks verzekerd? moet ik straks al deze dagen als particulier verzekering betalen? wat moet ik wel of juist niet doen? ben bang om slapenden honden wakker maken. Ik leeft namelijk nu van wat geld dat ik nog had van de kinderbijslag. PLEASE WAT MOET IK DOEN???

alvast bedankt

montse

• gerard

Ga even langs het ziekenfondskantoor bij u in de woonplaats en meldt uzelf en uw kinderen aan als ziekenfondsverzekerden.

Mogelijk inkomsten vanuit de gemeentelijke bijstand?

• montse

Hoi Gerard, ik snap het, maar ik heb nog geen bijstand uitkering. Pas 5 okt heb ik een intake gesprek en dan wordt het beordeelt of je recht heb of niet op een uitkering.Wat ik bang voor ben is dat ik deze periode als particulier gezien wordt

dank je, Montse

• Yili

Wat bedoel je precies?

Als jij bij hem was meeverzekerd en hij heeft het gesplitst, is dit niks anders

dan dat hij jou heeft uitgeschreven met de kinderen.

Als jij geen inkomsten hebt, kun je geen gesplitste ZFV hebben, uitzondering bij alimentatie.

Mvg,

Yili.

ps Beter slapende honden wakker maken dan onverzekerd rond lopen!