premie per 1-1-2006

• Tineke

Hallo

Mijn dochter studeert en ontvangt hiervoor de basisbeurs. Zij heeft een zaterdagsbaantje op wat bij te verdienen (is ook geen vetpot). Nu heb ik begrepen dat m.i.v. 1-1-2006, voor iedereen vanaf 18 jaar, een basisverzekering geldt van tussen de 1000 en 1100 euro per jaar. Dit is natuurlijk voor studenten niet meer te betalen. Weet iemand hoe dit geregeld wordt in het nieuwe systeem?

Wordt dan ook vanaf die datum geen ziekenfondspremie meer op het salaris ingehouden?

groet Tineke

• Adri

Beste Tineke,

De ziekenfonds komt per die datum te vervallen dus die premie is ook weg. De hogere ziektekostenpremie gaat deels gecompenseert worden door de ficus. Leuker kunnen we het niet maken.

Groet,

Adri

• Tineke

Hallo Adri

Bedankt voor jouw reactie.

Zou dit dan ook gelden voor studenten van 18 jaar en ouder of zouden zij hun studiefinanciering hiermee worden verhoogd. Ik kan hierover geen informatie vinden.

groetjes

Tineke

• Just

Nog niet alles is duidelijk, in de loop van komend jaar zal nog genoeg worden aangepast etc. Het is nu nog veel te vroeg om zorgen te maken. Dus ik zou nog even geduld hebben! Misschien dat ze bij de ouders er bij kunnen of iets dergelijks.

Just