Uit het ziekenfonds?

• Maria

Hallo allemaal,

Ik heb een brandend vraagje ..

volgende week wordt ik gesteriliseerd.. nu hoorde ik gister per toeval dat ze dat uit het ziekenfondspakket hebben gehaald, en nu moet ik het dus zelf betalen.. en het kost ongeveer 600 euri … kan dit zomaar..

zou graag tips krijgen of er iets aan toe doen is dat ik dit niet hoef betalen.. ben gescheiden en heb het financieel niet zo heel breed..

ik ben verzekerd bij unive en heb het toppakket.. maakt da ook niet uit!!!!

Groetjes en alvast heel errug bedankt

maria

• Joep

Ziekenfondsverzekerden die een sterilisatie willen ondergaan, moeten dat vanaf 1 juni zelf betalen. De opbrengsten van deze maatregel gebruikt minister Hoogervorst (VWS) voor de nieuwe regeling voor zittend ziekenvervoer.

Jaarlijks laten 22.000 vrouwen en 8.000 mannen zich steriliseren. Het schrappen van de vergoeding voor sterilisatie levert dit jaar nog 15 miljoen euro op en daarna jaarlijks 26 miljoen euro.

Het geld wordt gebruikt voor de financiering van de nieuwe regeling voor het zittend ziekenvervoer die op 1 juni ingaat. Met deze regeling komt een beperkte groep patiënten alsnog in aanmerking voor zittend ziekenvervoer. Aanvankelijk wilde het kabinet de vergoeding voor alle patiënten laten vervallen.

Met het schrappen van sterilisaties uit het ziekenfondspakket volgt de minister een motie van de Tweede Kamer.

• Winy

Joep, wat word er verstaan onder zittend ziekenvervoer?

• Joep

Zittend Ziekenvervoer betekent medisch noodzakelijk vervoer, bijvoorbeeld om een behandeling te ondergaan. Onder zittend ziekenvervoer vallen openbaar vervoer, taxi en eigen auto.

• Winy

Maar Joep, ik ging altijd met zittend ziekenvervoer, en nu moest ik met stadsmobiel, ik ben geradbraakt thuis gekomen, dat was gisteren, en nu ben ik er nog doodmoe van.

Ik werd heen en weer geramd in die busjes, geen houvast, niets.

Iedere steen of verkeersdrempel voelde ik.

Die ziekte zit ook in mijn hersenen, en ik werd daardoor ook goed misselijk tijdens die ritten.

Waar gaat dit geld dan heen wat de gemeente heeft gekregen, niet voor mijn zittend vervoer dus. Groetje Winy.

• Yili

Winy,

Het geld is gebruikt voor de hardheidsclausule, waar wij het over hebben gehad.

Zittend ziekenvervoer is vervoer waarbij je zit, anders dan de ambulance en de ligtaxi.

Mvg,

Yili

• Winy

Yili, mijn dochter heeft het gewonnen voor haar zoon, die hetzelfde heeft als ik, de Agis moet het blijven vergoeden, groetje Winy.

• gwendolyn

Haar zoon zal er erger aan toe zijn dan jij,de Agis moet niks !

Het is niet verplicht om iemand te vervoeren ,tenzij je in de hardheidsclausule valt .

Misschien speelt het ook een rol als je eigen vervoer hebt !