moeilijke vraag

• jan

een vraag waar ik niets over weet . mijn vrouw is ernstig ziek. is opgenomen in verpleeghuis. word niet meer beter. maar ik mag ze zo veel mogelijk ophalen. maar het probleem is dat ik moet werken. anders geen loon. vrienden en kennissen en familie hebben geen tijd meer, dus wij zijn op elkaar aangewezen. en ik moet ze daar laten zitten . elke dag om 18.15 kan ik ze gaan halen tot 21,00 uur. en in het weekende. dit vind ze heel erg. en geeft veel verdriet. ik kan het moeilijk aan als ik thuis ben om 21,30 moet ik het huishoudelijke werk nog doen. boodschappen .aan eten kom ik zelf bijna niet toe. dit is bijna niet vol te houden. is er geen regeling. voor evt korter werken. of wat anders.

• Lynn

Je kunt het best kijken op www.mantelzorg.nl

• Maaike

Ik weet er ook weinig van, maar is er niet zoiets als zorgverlof wat je kunt vragen? Of kan dat niet omdat ze is opgenomen? Informeer anders eens op je werk.

• jan

op mijn werk weten ze van niets ik ben 2 jaar geleden in de ziektewet gegaan om dat ik het niet meer met mijn gedachte. op de weg zat . ik ben rij instructeur.dit werd voor mij de leerling en andere weg gebruikers gevaarlijk. en de 2 weken dat ik thuis was hebben ze van mijn overuren afgeschreven. dus niets ziektewet. dus zorgverlof kan ik op mijn buik schrijven

• Ingrid

zorg verlof ie wettelijk geregeld dus ook bij u op het werk daar mag de werkgever niet onderuit