Misschien dat iemand via dit forum mij eens iets GOED kan uitleggen?!!!
Mijn probleem is het volgende:
Ik heb anderhalf jaar bij een bedrijf gewerkt, voor een aantal uren in de week…( ben er nu inmiddels ontslagen), maar krijg nu geen uitkering vanwege dat ik geen 26 weken gewerkt zou hebben ( ik neem aan dat ze onafgebroken 40 uur in de week werken bedoelen?).
Hierdoor krijg ik nu ook GEEN ziekenfonds verzekering meer voor mij en mijn dochter. Ik werk nu bij 3 verschillende thuiszorg organisaties voor soms wat nachtjes en uurtjes overdag, maar die Organisaties verotten het om mij ook maar 1 uurtje vast te geven, waardoor ik dus steeds op die 0-uren contracten blijf hangen.Ik verdien dus bijna niets in de maand. Het leuke (?) nu dus….omdat ik niet 1 !!! uurtje krijg, om ik dus niet in het ziekenfonds, maar ben nu verplicht mij particulier te verzekeren voor =/- 250 euro in de maand. WAAR MOET IK DAT IN GODSNAAM VAN BETALEN DAN?
Zit alles nu zo krom in elkaar, of sla ik per ongeluk toch een regel over waardoor ik TOCH WEL in het ziekenfonds zou kunnen komen?
WAT EEN WERELD!
Dus misschien dat iemand hier mij nu eens een duidelijk antwoord op kangeven, want van al die innstellingen zoals Unive, CWI etc, wordt je ook niet goed hoor, de een zegt dit , de ander weer dat……..iemand?