goedkope medicatie die niet werken

  • Gerdien

    Heb een vraag, sinds vorig jaar, krijg ik goedkopere medicatie.

    Nu ben ik heel vaak beroerd, onverklaarbare klachten, en zelfs een maagonderzoek gehad.

    Mijn cholesterol was de afgelopen 10 jaar prima.

    Toen het ontdekt werd, was het 13 en 12 hoog, nadat ik Zocor ben gaan slikken, daalde het tot onder de 5, en daar bleef het.

    Het is een familiekwaal, en met dieet gaat het niet weg, dus ik moet het blijven slikken.

    Maar sinds ik dat goedkopere slik, heb ik heel veel lichaamlijke klachten erbij gekregen, en kan ik niet meer normaal functioneren.

    Nu moet ik inplaats van 20.mg. 40 mg nemen, want mijn cholesterol stijgt weer.

    Op dit moment ben ik heel erg beroerd van die hogere dosis.

    Ik wil mijn eigen Zocor weer terug, maar kan eventuele eigen bijdrage niet betalen. Of hoef je hier niet voor bij te betalen?

    Wie heeft ook nare ervaring en bijwerkingen met deze goedkopere medicijnen.

  • Gert

    Mochten de medicijnen niet helpen, dan kan u terug gaan naar uw huisarts en daar vragen om de duurdere medicijnen.\uw huisarts moet dan een medische indicatie bijvoegen bij het recept.De apotheek is dan verplicht om de duurdere medicijnen mee te geven.

    Succes. Gert.

  • Gerdien

    Het klopte inderdaad, ik had mijn eigen merk Zocor weer, en inplaats van 40mg brak ik ze door, en nam zoder wat te zeggen tegen mijn arts, 20mg, mijn gewone dosis over de afgelopen jaren dus.

    En wat blijkt, het is weer gezakt.

    Laten ze nu niet zeggen, dat er geen verschil zit in goedkopere medicijnen, want dat blijkt nu wel overduidelijk.

  • Feenstra

    Ik krijg nogal veel medicatie ook voor erfelijk cholesterol. Ik was goed ingesteld met simvastine 40 mg, maar dit werd niet meer vergoed.Dus een andere merk waar ik erg beroerd van werd. Huisarts raadde mij aan om even te stoppen en zie of mijn cholesterol was verhoogd, het was er enorm verhoogdm nu slik ik een andere merk voor 14 dagen om te zien of ik er niet miselijk van word en dan weer over 3 maanden weer laten prikken en dan weer naar de huisarts. Een duur grapje allemaal, waarom niet gewoon als de patient goed is ingesteld ( dit duurt even ) zo laten .?

    Heb ook epilepsie ben bang dat ze strakjes ook aan medicijnen van epilepsie gaan rommelen.

    Apotheek zegt er zit hetzelfde in , maar waarom reageer je anders op dus dit klopt niet . het maakt chronisch patienten nerveus maar mensen die niet over bepaalde stoffen kunnen wordt het niet meer vergoed.

    Schandalig.

    mvg Feenstra