Mijn partner moet sinds 1 febr. particulier verzekerd zijn ivm loongrens overschrijding o.i.d.
Nu is het zo dat ik een dochter heb uit een vorige relatie en zelf ziekefonds verzekerd ben.
Hij heeft de omzetting van ziekefonds naar particulier geregeld. Bij de vraag aan mij van het ziekefonds dat mijn dochter particulier mee verzekerd moet worden heb ik hun verteld dat het niet zijn kind is maar die van mij dus met mij ziekefonds verzekerd moet zijn en blijven.
Kreeg mijn partner tot onze verbazing vorige week te horen van onze ziekefonds verzekeraar dat mijn dochter ook particulier met hem mee moet. Hij zei meteen maar het is niet mijn kind maar de dochter van mijn vriendin.
Zegt de verzekeraar nou meneer dan had u maar niet moeten gaan samenwonen. Het kind is uw verantwoordelijkheid en moet met u mee verzekerd worden.
Is dit nou correct? ik bedoel het is mijn kind ik draag daar toch de verantwoordelijkheden voor waarom moet mijn partner dan mijn kind particulier mee verzekeren.
Wie kan mij dit uitleggen.
En hoe zal het dan gaan worden als wij besluiten te trouwen? Het kind draagt de achternaam van haar biologische vader en ik ben de ouder met het gezag.
Moet mijn partner misschien over een poosje mijn echtgenoot de verzekeringsverantwoordelijkheden op zich nemen na het huwelijk of kan mijn dochter gewoon ziekefonds verzekerd blijven met mij?