Toch raar dat bepaalde dingen niet worden vergoed:

Kort samen gevat.

Mijn moeder 65 jaar, heeft een verzekering bij UNIVE lopen, speciale verzekering voor ouderen,

Zij heeft ernstige suiker en heeft een aantal keren een kuur van Prednison gehad, nu blij dat haar ogen zo slecht zijn geworden door de combinatie van deze 2 factoren, dat zij 2 speciale lenzen moet krijgen.(dus geen gewone lenzen)

Aanvraag wordt ingedient door de oogarts en mijn moeder moet wachten totdat ze antwoord krijgt, nou die krijgt ze, er wordt niks vergoed. Kort samen gevat mijn moeder zal dan BLIND worden en zal dan als laatste middel een Blinde geleiden hond krijgen. De nieuwe lezen kosten plusminnes 750 euro.

Het is toch raar dat je een goede verzekering hebt (dat denken we allemaal) en dan moet je speciale lenzen krijgen en dan wordt het niet vergoed. Je kan wel brillen of lenzen declaren bij de verzekering maar een paar lenzen die er voor zorgen dat mijn moeder op haar 65/66 niet blind zal worden zitten niet in het pakket van de verzekeraar…

Eigen risico van 350 euro een verzekering van 156 euro en er wordt niets vergoed…

UNIVE Bedankt…Misschien kunnen we de blinden geleiden hond en alle verdere kosten die wij krijgen wel declareren.

Desire