zorgtoeslag niet ontvangen

  • Pipi

    Ik heb nog steeds geen zorgtoeslag en geen huurtoeslag ontvangen.

    Ik heb ook geen brief onvangen waarin zou eventueel moeten staan hoeveel ik krijg.

    Ik heb zeer laag inkomen, en ik weet zeker dat ik recht op beide heb.

    Is er ook iemand anders die nog steeds geen toeslag en geen brief heeft ontvangen?

  • Peter van der Zijde

    Hoi Pipi,

    Ook ik heb nog niets ontvangen en weet dus niet waar ik aan toe ben. Hoe hier mee om te gaan is mij ook nog onduidelijk. Vooralsnog blijf ik bij mijn huidige verzekeraar. Zodra ik meer duidelijkheid heb ga ik pas shoppen. Het lijkt me dat er meer mensen zijn die nog niets weten en ik kan me niet voorstellen dat je onverzekerd zou zijn.

    Suc6 verder en een mooie jaarwisseling.

    PeterPipi schreef:

    >

    > Ik heb nog steeds geen zorgtoeslag en geen huurtoeslag

    > ontvangen.

    > Ik heb ook geen brief onvangen waarin zou eventueel moeten

    > staan hoeveel ik krijg.

    > Ik heb zeer laag inkomen, en ik weet zeker dat ik recht op

    > beide heb.

    > Is er ook iemand anders die nog steeds geen toeslag en geen

    > brief heeft ontvangen?

  • Eric

    Nog maar een keertje dan:

    De mensen die de aanvraagformulieren vóór begin november hebben ingestuurd en vandaag (20/12) de toeslagen nog niet hebben ontvangen, kunnen op 30 december de toeslagen voor januari op hun rekening ontvangen.

    De zorgtoeslag en de huurtoeslag worden uitbetaald in maandelijkse termijnen. Als het jaarbedrag lager is dan 60 euro, wordt er in één keer in december uitbetaald.

    www.zibb.nl/elsevierfiscaal/nieuws/fiscaal_nieuwsbericht/asp/artnr/1088736/versie/1/index.html

  • Pipi

    Maar voor de verzekering hoef je geen toeslag te kkrijgen. Er zijn veel mensen die geen recht op toeslag hebben.

    Ik heb op 15 december een brief gestuurd naar CZ met de mededeling dat ik hun offerte niet accepteer en ik beeindig mijn verzekering per 31-12-2005.

    Op dezelfde datum heb ik een nieuwe verzekering afgesloten - van Unive via hun internetsite.

    Tot nu toe heb ik geen bevestiging van CZ ontvangen en ook niets van Unive gehoord. Ik hoop dat ik op 1 januari verzekerd zou zijn, en ik hoop niet dubbel.

  • Maisy

    Volgens mij schrijft je oude verzekering je nooit uit, voor ze bericht hebben van een nieuwe verzekering dat je daar geaccepteerd bent. Ik probeer al maanden mijn kinderen bij mij in de verzekering te krijgen (dat lukt niet, omdat Agis niet eens in staat is na 4 telefoontjes en 2 keer mailen een formulier hiervoor op te sturen). Nu kan mijn ex-man , die de kinderen nog op zijn polis heeft, niet over naar een andere verzekering, omdat de oude de kinderen hier niet uit kunnen, omdat ze dus nog niet ergens anders verzekerd zijn.

    Wat de huurtoeslag betreft: als je hebt aangegeven dat het rechtstreeks naar de verhuurder moet worden overgemaakt, wordt het van je huur afgetrokken. Bij ons is dit wel gelukt en betalen we nog bijna €1,- minder dan in december.

    Ook de zorgtoeslag is binnen. Ik hoop binnenkort ook die brief die erbij hoort, want we krijgen wel erg veel, hopelijk klopt het. (We krijgen namelijk €97,- en ik heb nog van niemand, ook niet van vrienden in de bijstand , gehoord dat ze zoveel krijgen)

  • Eric

    Maisy,

    Als je een toeslagpartner hebt en samen niet meer dan 17.500 euro inkomen hebben, dan is die 97 euro de maximale zorgtoeslag en derhalve correct.

    Je weet toch wat voor inkomen je hebt opgegeven ?

  • Hetty

    Ja, het inkomen klopt wel, maar ik had de maximale toeslag niet scherp. Hoe kan het dan dat mijn vriendin die in de bijstand zit, maar € 34,- krijgt ?(voor haar alleen welliswaar, maar dat is toch boij lange na niet de helft van € 97,-)

  • grietje

    34€ is de max voor een alleenstaande helaas, ik krijg dit berag ook

  • Maisy

    Dat is toch eigenlijk raar, dat alleenstaanden minder krijgen dan als je met z'n tweeën bent, of is dat ook gewoon ‘lastig’ om met Zalm te spreken?

  • grietje

    ik zou het niet weten :-)