Gaat VZA nu door per 1 September of stopt dit toch?

  • Winy

    Nu er zoveel miljoenen vrij komen, die ten goede komen voor het ziekenvervoer, en medicijnen, is mijn vraag,

    stopt de Agis nu toch met die vervoersritten naar het ziekenhuis?

    Ik weet nu niet meer waar ik aan toe ben, en ik moet op 1-9- juist weer naar het ziekenhuis toe, wie weet het?

    Groetje Winy

  • Yili

    Hoe bedoel je?

    De regeling zal ietsjes verzacht worden.

  • Winy

    Omdat dit in de krant stond, en op het TV nieuws was, dat er niet op het ziekenvervoer, en de medicijnen, die je zelfs moest betalen vanaf Januari jl zou bezuinigd worden, zodoende mijn vraag hierover.

    Ik moet op 1 September weer naar het ziekenhuis, maar weet niet wat de Agis beslist nu.

    Ik weet niet waar ik aan toe ben, groetje Winy.

  • Yili

    Krijg je niks uit een aanvullende verzekering?

    Wat voor indicatie heb je? Dus wat mankeer je?

  • Winy

    Ik moest per jaar een eigen bijdrage betalen.

    Daarna hoefde ik niets meer te betalen, dat ging via de aanvullende verzekering, verder kon ik dan gewoon bellen voor een VZA taxi.

    Ik heb een spierziekte, en nog wat andere dingen erbij, groetje Winy

  • Yili

    Dan voldoe je niet aan de huidige regeling, uitgezonderd de hardheidsclausule.

    Vraag hier naar.

  • Winy

    Nee, dat weet ik, je moet onderhand stervende zijn, om nog naar het ziekenhuis te mogen gaan.

    Maar ach, een spierziekte die dodelijk is, en je invaliden heeft gemaakt, en nieren die voor minder dan de helft nog maar werken, dat is nog niet hard genoeg voor de Agis.

    Ga vooral bij de Agis, die hebben geen hart voor invaliden of ernstig zieken mensen

    Leven onze medogenloze minister van gezondheid, die heeft wel mooie auto en een prive chauffeur, die er altijd is.

    Wat is Nederland toch een goed land voor ons, als je maar nooit ziek word.

    Winy.

  • Yili

    Hallo Winy,

    Voor de goede orde: Ik geef alleen de situatie weer van de nieuwe “Regeling ziekenvervoer ZF”

    Voor bepaalde groepen zieken valt de nieuwe regeling erg ongelukkig uit.

    Maar laten wij niet vergeten dat de “taxibriefjes” (medische verklaringen) als warme broodjes over de toonbank gingen in de oude regeling. Mensen gingen bijvoorbeeld met de taxi naar het ziekenhuis om vervolgens vanuit daar naar het winkelcentum te gaan om te winkelen, ipv een medische behandeling.

    Mvg,

    Yili.

  • Winy

    Dat weet ik, ze gingen naar bingo en dergelijke, en daar is het niet voor vind ik.

    Ik kreeg een brief van de gemeenten, hoe zij het gaan aanpakken, omdat ik onder de WVG val.

    Woensdag zie ik het wel, moet ik weer naar het ziekenhuis, ik hou je op de hoogte hoe het verloopt, groetje.