collectiviteiten

  • Els

    Beste lezers,

    Mijn man heeft een collectieve ziektekosten verzekering bij het IZA. Zijn werkgever zegt dat ik niet bij hem op de polis kan, het IZA geeft aan dat dat wel mogelijk is Nou ben ik net van baan veranderd en kan ik meegaan in de collectiviteit van mijn werkgever. Mijn man mag volgens zijn werkgever niet uit die collectiviteit. Zij stappen per 1/1/05 wel over naar een andere verzekeraar.

    Vraag: Klopt het dat een werkgever iemand verplicht om mee te draaien in die collectiviteit en warom zou ik niet op de polis kunnen (maar volgens het IZA wel).En zou mijn man dan wel per 1/1/05 over kunnen stappen? Ik heb het idee dat zijn werkgever het alleen maar lastig vindt en geen juiste (en in ieder geval onvolledige) informatie geeft.

    Bedankt!

  • Adri

    Ik zou niet weten waarom u niet bij uw man op de polis zou kunnen. Het verdient echter wel aanbeveling om een tweede berekening elders te vragen.

    Het enige wat men nodig heeft is een naam en geboortedatum. In geval u nog specifieke wensen heeft zoals bv een tanfartsverzekering kost het iets meer tijd, maar de ervaring leert dat je met enkele alternatieven snel euro's kunt verdienen.

    Veel moeite koste het dus niet en ook niet voor een assurantie tussenpersoon.