Ogen laseren

  • Sophia

    Ik ben ziekenfonds verzekerd. Nu wil ik graag mijn ogen laten laseren, ik heb een afwijking van -6 rechts. Weet iemand bij hoe je deze kosten vergoed krijgt, welk ziekenfonds hier voor open staat. Er wordt gezegd dat het niet medisch is. Ik ben zonder bril zo kippig als de pest, kan niet gaan zwemmen met mijn kind want ik zie het gewoon niet. Graag advies en info hierover.

    Sophia

  • Meta

    Ik heb een pagina waar in ieder geval op staat dat sommige verzekeraars (gedeeltelijk) vergoedingen geven.

    Je kunt het dus vragen bij je eigen maatschappij.

    http://www.devavision.nl/tarieven.html

  • mathieu

    Ik ben particulier verzekerd bij FBTO.

    Ik heb laatst overwogen om bij de politie te gaan werken maar liep daar tegen een muur vanwege mij oogafwijking van -3,5

    Ik voelde me ineens gehandicapt.

    Hoe dan ook, dat gedoe met die contactlenzen ben ik al lang beu en een laseroperatie zou mij evt kunnen helpen, ook met vakanties ed kamperen.

    In elk geval heb ik FBTO gebeld om eens te kijken of zij daarin iets bijdargen, tenslotte worden ook lenzen en brillen gedeeltelijk vergoed (hoewel ik daarvoor nooit iets heb ingediend…)

    Ik werd in elk geval zeer onbeschoft te woord gestaan en als een kind te staan gegeven dat dit LUXE probleem geheel voor eigen rekening zou zijn en, alsof ik een idioot was, zij hiervan absoluut helemaal niets zouden vergoeden!

    Ik voelde me behoorlijk lullig na mijn telefoontje, maar ja ik betaal ook maar elke maand 234 euro per maand, daar doe je tegenwoordig toch niets meer mee in de zorg….