premie teveel betaald

  • jane

    Sinds 4 jaar werkt mijn oudste zoon en woont ook niet meer thuis, in die tijd heb ik het ziekenfonds hierover ingelicht met zo'n wijzigingsformulier. Nu kreeg ik vorige week een brief van het ziekenfonds (dat ging weer ergens andersover) maar daar stonden dan alle meeverzekerde bij en zie dat ik nog steeds premie voor mijn zoon betaal, terwijl ik elk jaar nieuwe ziekenfondspasjes krijg voor alle kinderen(3) behalve dan voor mijn oudste zoon niet. Daardoor nam ik gewoon aan dat ik dus niet voor hem betaalde anders had ik natuurlijk wel eerder gereageerd. Dus ik betaal al zo'n 4 jaar premie voor hem. Nou is mijn vraag natuurlijk is dit nog te verhalen, of ben ik dit gewoon kwijt????

    groetjes Jane

  • Simon Kabelfoon

    Ik zou zeggen neem eens contact op met dat ziekenfonds.

    Wanneer u de wijziging netjes en tijdig heeft gemeld en men heeft die niet verwerkt, dan dient men de teveel betaalde premie aan u terug te betalen.

  • Yili

    Wat voor premie bedoelt u?

    Kinderen zijn niet premieplichtig voor het ziekenfonds als zij meeverzekerd zijn. Misschien bedoelt u de aanvullende premie? Maar waar zou u zoon dan ingeschreven staan?

    Mvg,

    Yili

  • jane

    Mijn oudste zoon woont en werkt sinds 4 jaar als militair en woont doordeweeks op de kazerne, hij is nu 22 jaar. Ik bedoel dan gewoon de ziekenfonds premie en de aanvullende verzekering. Morgen ga ik naar het ziekenfonds, maar ik wou kijken of meer mensen dit hadden meegemaakt en wat hun ervaringen hier naar waren , want tja als je het terug zou krijgen met terugwerkende kracht is dat natuurlijk niet verkeerd, maar ik reken nergens op hoor.

    groetjes Jane