Vergoeding homeopaat knudde :(

  • IlsevdA.

    Effe wat van me afschrijven…

    Dacht dat we goed verzekerd waren. Jaja.

    75 procent wordt vergoed van homeopathie. Met een grens (maximum per jaar)van iets van 200 euro.

    In de praktijk blijkt dus dat er ‘slechts’ 25 euro per dag vergoed wordt.

    En dat is dus lang geen 75 procent van mijn (eerste) consult.

    Dus als 25 euro 75 procent zou zijn, zou de rekening per keer dus maximaal 33 euro mogen zijn… Nou, volgens mij kan ik dan alleen een telefonisch consult nemen om echt voor die 75 procent vergoeding in aanmerking te komen.

    :(

    O ja, dat gaat om de aanvullende verzekering voor de intramurale zorg van CZ groep.

    Bagger dus.

    Groetjes IlsevdA.

  • Simon Kabelfoon

    Begrijp aan 1 kant uw frustratie wel, maar aan de andere kant….. er zijn tegenwoordig toch legio mogelijheden om vooraf te informeren naar dekkingsonderdelen en/of vergelijkingen tussen verzekeraars onderling??

    De prijs/prestatieverhouding van de meeste CZ-verzekeringen zijn redelijlk gemiddeld te noemen en “alle waar naar zijn geld” gaat dan ook op.

  • IlsevdA.

    U mag aannemen dat ik (rond de jaarwisseling) ook andere verzekeringen heb bekeken. Want omdat er het een en ander veranderde (vooral aan mijn tandartsverzekering), ben ik gaan rondkijken. Maar toch is het niet zo makkelijk om alles redelijk gedekt te krijgen. van tevoren weet je niet waar je gebruik van gaat maken. Bovendien kreeg je naar mijn mening niet echt uitgebreid de tijd (krap een maand) om alles te bekijken, aan te vragen en redelijk door te kijken. Een verzekering wijzigen of overstappen die je niet zomaar. Ik tenminste niet.

    Maar grote kans dat we dat volgens jaar dus wel gaan doen. Ruim van tevoren zal ik weer gaan shoppen. Al ben ik benieuwd wat dat gaat opleveren wanneer ik zo de plannen hoor voor de toekomst…

    Maar goed, dat is het punt ook niet.

    Ik vind het gewoon vervelend dat men zegt 75 procent te vergoeden, terwijl het maximaal 25 euro per dag is. Dat is geen 75 procent van het consult.

    Wanneer zij 75 procent zouden vergoeden tot een jaarlijks maximum van 200 euro, dan begrijp ik het wel. Maar dit vind ik raar.

    Ik kan van tevoren bij het kiezen van een verzekering toch niet van alle voorkomende behandelwijzen en therapieen de kosten gaan bekijken? Wanneer ik lees dat 75 procent vergoed wordt met een maximum van 25 euro per dag, ga ik er vanuit (naief misschien) dat die 25 euro in de buurt ligt van die 75 procent. Bij mij wekt dat die indruk…

    Maar goed, het wordt een beetje een lang verhaal nu, terwijl ik alleen even mijn frustratie kwijt wilde.

    Het volgende consult zullen we maar over 2 dagen uitsmeren ;)

    Groetjes IlsevdA.

    PS. misschien niet ter zake, maar ook al moest ik het helemaal zelf betalen, dan was ik toch gegaan.