Vergoedingssysteem

  • Dickie dick nu slanke DEN

    Auteur: Dickie dick nu slanke DEN (—.adsl.xs4all.nl)

    Datum: 24-03-2004 22:14

    Auteur: Dickie dick nu slanke DEN (—.adsl.xs4all.nl)

    Datum: 24-03-2004 22:12

    Sorry, dit is het goede bericht

    Zo, aan mij de eer de eerste vraag te stellen.

    Ik gebruik vanaf januari 2002 Xenical; dit werd netjes vergoedt door de ziektenkostenverzekering particulieren. Deze kosten 79,00 EUR per 84 stuks.Ik heb er 3 per dag nodig.

    In september 2003 en in oktober en november 2003 weer nieuw recept aangevraagd en gekregen, en in november maar eens gebeld waar het bedrag bleef wat ik bij de apotheker altijd moet voorschieten. Blijkt het overkoepelend orgaan van de zorgverzekeringen (weet de naam er even niet zo van), te hebben besloten dat Xenical niet meer op de te vergoeden medicijnenlijst mag staan. Met het gevolg dat ik 3 maal 79,00 EURO vaarwel kan zeggen. Mijn vraag is dan ook:

    Moet ik niet van tevoren ingelicht worden door de apotheker of door de ziektenkostenverzekering?

    Want zo sta je dus met de rug naar de muur!

    Ben benieuwd wat de reacties en/of ervaringen zijn

  • wel en wee

    Heeft uitgebreid in de kranten gestaan en is gepubliceerd. En waarom moeten wij met zn allen opdraaien voor het slanke den syndroom. Gewoon eten met mate.

  • jazzy

    Dickie dick nu slanke den,

    Kun je niet een praten met je zorgverzekeraar. Misschien willen ze een coulance maken of de helft betalen. De J heb je en de A kan je krijgen. Er zal toch een gesprek met ze mogelijk zijn. Anders zou je eens contact op kunnen nemen met de consumentenbond of IKG. Kijk even op google of vivisimo.com en typ in IKG Nederland dan krijg je alle adressen te zien.

    Wel en wee,wat jij beschrijft is niet het antwoord wat Dickie dick nu Slanke Den wil weten. En ETEN MET MATE? Ik zou je graag eens willen vragen om je in voeding dan te verdiepen. Ik at ruim 1000 kh en ik ben heel veel aangekomen. Mensen kunnen ook te weinig eten en dik worden. Hun stofwisseling wordt op zo'n laag niveau gegooit. Verder kunnen mensen dik worden van Anti-Psychotica,Anti-Depressiva,de Pil etc etc. Mensen met een hele gevoelige alvleesklier krijgen problemen met deze medicijnen. Gevolg is dat ze tiental kilo's aankomen. Zelf diabetes worden ze. Dus wat EET MET MATE.

    Sinds ik Laag koolhydraat dieet volg mag ik veel meer eten en eet ruim het dubbele.

    Ik eet voeding die zo min mogelijk mijn alvleesklier overbelasten.

    Bijna 2000 kh. Daar is mijn stofwisseling heel blij mee en ik val als een tier af. 14 kilo in 3 maanden. Dus met mate eten wat je zegt is niet helemaal waar. Bij de ene wel en de andere niet. WE MOETEN EENS OPHOUDEN OM IEDEREEN TE GENERALISEREN. Ieder mens is uniek. Iedere mens heeft zijn eigen voeding nodig. Want hoe komt het dat bepaalde mensen bepaalde voedingsmiddelen niet lusten of juist teveel lusten. Deze mensen blijken vaak heel gevoelig te zijn voor deze voedingsmiddelen. Als ik deze middelen eet,wordt ik dikker,eet ik ze niet dan val ik af. Raar maar waar.

  • anita

    hoi jazzy

    ik zat me ook al te irriteren over t antw van wel en wee

    ik dacht nog nee he heb je weer zo een bedweter

    maar ja

    mijn vraag aan jou is kan jij me toevallig vertellen waar ik meer over jou dieet kan lezen

    ben dr wel benieuwd en geintresseerd in nl

    dank je wel

    groetjes anita